Home / Christmas  / Decorare la casa per Natale con semplicità. O no.

Decorare la casa per Natale con semplicità. O no.

Capisco le domande “ma decori così presto?”, “ma non aspetti l’otto dicembre come da tradizione?”, “ma ci vuole tanto tempo. Come fai?”. E non mi stanco mai di rispondere perché innanzitutto mi piace e secondo poi lo trovo giusto; altrimenti eviterei di creare contenuti. In sintesi: decoro così presto perché ho sempre moltissimo lavoro -extra web intendo, che non può di certo essere classificato come lavoro per quanto mi riguarda- nel periodo invernale e senza alcun tipo di organizzazione sarebbe impossibile.

Lo sarebbe innanzitutto perché pretendo forse troppo (tolgo il forse) e mi ostino a ricercare ogni anno quella inesistente “perfezione” che si “pretende” per certi versi dalla inafferrabile magia del Natale. La mia casa è su più piani e ha grandi spazi e con la pretesa -per certi versi assurda- di volerla decorare tutta l’impresa comincia a essere ardua solo già al pensiero. Dedicandomi adesso anche alla costruzione del mio ufficio all’interno della casa (non è strettamente così ma è per capirci meglio) tutto sta diventando più complesso. Novembre è quindi, immediatamente dopo Halloween, il mese del decoro natalizio. Questo perché mi garantisce di poter fare le cose con calma, ponderando bene cosa voglio in quello specifico anno -perché cambia in quanto sono una sempre in divenire e mai statica- in modo da evitare di affaticarmi o annoiarmi rischiando di gettare la spugna. Si sa, durante le decorazioni manca sempre qualcosa e chi è affetto dalla malattia del perfezionismo come me deve fare i conti con piccole tragedie del tipo “è finito x” piuttosto che “è finito y”. Sono cresciuta in una famiglia dove mamma solo ed esclusivamente l’otto dicembre addobbava casa. Per l’Immacolata. Non si transigeva. Né un giorno prima né un giorno dopo. Amo le tradizioni e il mantenerle. Amo i ricordi e i racconti di tutti gli otto dicembre della mia vita. Mia madre era una grande lavoratrice e aveva pochissimo tempo. Nonostante questo ha sempre tenuto come me alla casa e alle tradizioni. Di certo non aveva la mia idea di addobbo, questo sì. Fare “solo” un albero in una giornata si può anche fare. Fare quello che oggettivamente compio io la vedo davvero ardua.

Questo noioso preambolo per dire un’ovvietà. È quello che ti aspetti e desideri. È lo spazio che vuoi rendere magico e natalizio e il tempo a disposizione. Purtroppo la tradizione cozza con questi elementi da valutare. Se poi, come nel mio caso, ci aggiungi pure che c’è una preparazione serrata, in quanto esiste anche una pianificazione di contenuti da pubblicare e si ha davvero bisogno di lucette come sfondo et similia, va da sé che a novembre sembra quasi di essere già un tantino in ritardo. È’ così che oggi voglio cominciare. Raccontandoti velocemente il perché io sia così in netto anticipo. Non vuole essere un’ansia, una gara a chi è più bravo o una smania di esagerare ma semplicemente una spiegazione, spero piacevole, di come ognuno incastri il tempo -giustamente- a modo proprio.

 

Quando guardo questa foto e la sera passo dal salone dove c’è questo mio angolo speciale, che amo particolarmente, dedicato alla lettura mi dico sempre “forse bastava solo questo”. Un albero e delle luci tra i personaggi che ami di più, le storie e i mondi. Davvero bastava solo questo? Forse sì.

Non lo avevo mai fatto, te lo dico onestamente. Quello di illuminare la libreria. Mi sembrava qualcosa di estremamente disordinato e scomodo, anche perché voglio sempre avere accesso libero ai miei libri. In casa li sfogliamo giornalmente e più volte al giorno. Nella fattispecie questa libreria -perché ne ho diverse in casa essendo la passione suprema di entrambi- contiene alcuni classici e molte graphic novel. E le graphic novel sono tra quelle che sfoglio regolarmente perché molte volte sono anche ispirazioni. Fermo restando che molti personaggi a volte mi chiamano e vogliono essere cercati. E io li cerco giusto per un abbraccio.

Un filo di luci di 48 metri nel mio caso è bastato, ma perché ho fatto un gioco preciso di “sali e scendi” per decorare una libreria piuttosto grande. Nel video dove mostrerò i diversi angoli decorati di casa però ti farò vedere come anche una libreria nettamente più piccola di questa -illuminata con un filo da 24 metri- faccia un impatto scenico ugualmente maestoso e magico. Sono dei led chiaramente e quindi non incidono nella bolletta. Poi c’è da dire che -essendo il mio vero mestiere quello delle luci- investendo su un buon prodotto di qualità anche la resa estetica sarà diversa: ricercata ed elegante. Sarà appunto perché è il mio vero mestiere ma c’è una netta differenza tra i fili a basso costo rispetto a quelli di qualità. Anche qui dipende sempre dall’occhio di chi guarda e dalle necessità certo, ma ti assicuro che può davvero fare la differenza. Le luci non avranno di certo problemi, i giochi di luce non perderanno la memorizzazione perché accade sempre con prodotti di bassa qualità. Magari stai lì a programmare nell’albero di Natale 4 fili diversi con giochi di luce alternati e poi al primo reset: luci impazzite!

Questo filo va anche in doppio. Si parla di più di 600 led minuscoli che ti regalano qualcosa di incredibilmente bello.
Che sia semplice o no poco importa. Basta un filo di luci ed è Natale.

 

Review overview
45 COMMENTS
  • Jelena 29 novembre 2017

    Bella la libreria natalizia. Sai che sono proprio alla ricerca della libreria per casa mia, ahimè ho i libri arrangiati quà e là e non posso più vederlì tristi, infilati uno sull’altro come se non mi importasse.
    Tutto questo per dire cosa? §Boh mi sono persa….
    Ah si, il tuo angolo lettura è meraviglioso, perciò ho capito cosa voglio fare per la mia libreria. La trtasferisco da te! 😀

  • view 28 aprile 2019

    Magnificent site. Lots of helpful information here. I am sending it to some buddies ans additionally sharing in delicious. And of course, thanks for your effort!

  • have a peek at these guys 28 aprile 2019

    Just desire to say your article is as amazing. The clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

  • gamefly 2 maggio 2019

    Hi there just wanted to give you a quick heads up. The words in your post seem to be running off
    the screen in Firefox. I’m not sure if this is a formatting issue or something
    to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know.
    The design look great though! Hope you get the issue resolved soon.
    Kudos

  • gamefly free trial 4 maggio 2019

    Excellent way of describing, and good post to get data on the topic of my presentation topic, which i am going to present
    in academy.

  • minecraft for free 7 maggio 2019

    Hi! I’ve been following your blog for a while now and finally got the bravery to
    go ahead and give you a shout out from New Caney Texas!
    Just wanted to mention keep up the excellent job!

  • Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your website is wonderful,
    let alone the content!

  • g 12 maggio 2019

    It’s really a nice and useful piece of information. I am happy that you shared this useful
    info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  • g 12 maggio 2019

    Thanks for sharing your thoughts on casa. Regards

  • g 13 maggio 2019

    These are really great ideas in about blogging.

    You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.

  • g 13 maggio 2019

    I really like what you guys tend to be up too. This kind of
    clever work and coverage! Keep up the awesome works guys I’ve incorporated
    you guys to my own blogroll.

  • Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
    relied on the video to make your point. You obviously know what youre
    talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  • minecraft pc download 16 maggio 2019

    you are really a excellent webmaster. The web site loading velocity is amazing.
    It seems that you are doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterwork. you have done a magnificent task
    in this matter!

  • minecraft for free 17 maggio 2019

    Woah! I’m really digging the template/theme of this site. It’s simple,
    yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between usability and
    appearance. I must say that you’ve done a superb job
    with this. In addition, the blog loads super quick for me on Opera.
    Exceptional Blog!

  • I enjoy, lead to I discovered just what I used to be having a look for.
    You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.
    Bye

  • gamefly free trial 28 maggio 2019

    Have you ever considered about adding a little
    bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and all.
    But think about if you added some great graphics or videos to
    give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and
    videos, this website could certainly be one of the greatest in its niche.

    Wonderful blog!

  • gamefly free trial 29 maggio 2019

    Hey There. I found your weblog using msn. This is an extremely
    neatly written article. I will make sure to bookmark it and come back to learn extra of your helpful info.
    Thanks for the post. I’ll certainly comeback.

  • gamefly free trial 1 giugno 2019

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find
    this matter to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I will try
    to get the hang of it!

  • gamefly free trial 1 giugno 2019

    For latest information you have to go to see internet and on world-wide-web I
    found this website as a best website for newest
    updates.

  • gamefly free trial 1 giugno 2019

    Great beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a blog web
    site? The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of
    this your broadcast provided bright clear concept

  • gamefly free trial 2 giugno 2019

    After I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is
    added I recieve four emails with the exact same comment.
    There has to be a means you can remove me from that service?

    Thanks!

  • gamefly free trial 2 giugno 2019

    Hi Dear, are you actually visiting this web page regularly, if so afterward you will definitely
    get good knowledge.

  • gamefly free trial 4 giugno 2019

    I am no longer sure where you’re getting your information, but
    good topic. I needs to spend some time learning more
    or working out more. Thank you for magnificent information I used to be searching for this
    info for my mission.

  • gamefly free trial 5 giugno 2019

    Highly energetic blog, I liked that a lot. Will there be
    a part 2?

  • gamefly free trial 7 giugno 2019

    Howdy! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a
    blog article or vice-versa? My website addresses a lot of the same subjects
    as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you might be interested feel free to send me an email.
    I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

  • gamefly free trial 7 giugno 2019

    I go to see day-to-day some sites and sites to read posts, however this blog presents feature based articles.

  • gamefly free trial 7 giugno 2019

    Hi, I do think this is an excellent blog.
    I stumbledupon it 😉 I’m going to come back once again since i
    have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

  • Hello, I enjoy reading through your article. I wanted to
    write a little comment to support you.

  • quest bars cheap 14 giugno 2019

    Good answer back in return of this issue with
    real arguments and explaining all on the topic of that.

  • quest bars cheap 15 giugno 2019

    Now I am going away to do my breakfast, when having my breakfast
    coming again to read additional news.

  • tinyurl.com 17 giugno 2019

    Stunning story there. What occurred after?
    Thanks!

  • quest bars cheap 23 giugno 2019

    Wow, this piece of writing is good, my younger sister
    is analyzing these things, thus I am going to inform her.

  • Acquista Ephedrine online 26 giugno 2019

    I couldn’t resist commenting

  • Thank you for some other excellent article. Where else may anyone get that type of info in such an ideal approach of writing? I’ve a presentation next week, and I’m at the search for such info.

  • Acquistare phentermine 27 giugno 2019

    I too think thus, perfectly indited post! .

  • Acquistare Phentermine 27 giugno 2019

    I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my site :).

  • Acquistare HGH 27 giugno 2019

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  • Comprare peptidi 27 giugno 2019

    whoah this blog is fantastic i love reading your posts. Keep up the great work! You know, lots of people are looking around for this information, you could aid them greatly.

  • I’m not sure where you’re getting your info,
    however good topic. I needs to spend a while studying much more or
    figuring out more. Thanks for great information I used to be on the lookout for this info for my mission.

  • I have been exploring for a bit for any high-quality articles or blog
    posts in this sort of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this site.
    Reading this information So i am glad to exhibit
    that I have an incredibly just right uncanny feeling I came upon just what
    I needed. I such a lot undoubtedly will make certain to
    do not disregard this web site and give it a glance on a relentless basis.

  • What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity regarding unpredicted feelings.

  • You’re so awesome! I don’t think I have read something like this before.
    So nice to find someone with some original thoughts on this topic.
    Seriously.. thanks for starting this up. This website is one thing that’s needed on the
    web, someone with a bit of originality!

  • Magnificent beat ! I would like to apprentice while you
    amend your web site, how could i subscribe for a blog web site?

    The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

  • I’m no longer sure the place you’re getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time finding out more or figuring out more.
    Thanks for fantastic information I was in search of this info for my mission.

  • I am regular visitor, how are you everybody? This piece
    of writing posted at this site is actually good.

POST A COMMENT

%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: